header foto header foto
Over de club

AMHC (opgericht in 1912) is met 1.650 leden de grootste sportclub in Amersfoort. In de regio onderscheidt AMHC zich als actieve hockeyvereniging met prestaties op elk niveau: van G-hockey tot 1e klasse teams. Sinds 2012 heeft de vereniging ook een lacrosse-afdeling. Deze sport is een combinatie van basketbal, hockey en American Football.  

AMHC beschikt over over 6 hockeyvelden waarvan 2 watervelden en 4 zandvelden. 
Het is een lokaal gewaardeerde club getuige onze ruim 350 betrokken vrijwilligers. 

In het seizoen 2012-2013 heeft de club haar 100-jarig bestaan gevierd. Bij deze gelegenheid ontving AMHC de Koninklijke Erepenning uit handen van burgemeester Bolsius. AMHC is een club voor jong en oud, waar sporten met plezier voorop staat op een, voor ieder, passend niveau. 

AMHC, een actieve club

Bij AMHC bruist het van de activiteiten. Ontdek wat er allemaal te doen is bij AMHC.


Er vinden jaarlijks diverse toernooien, kampioenschappen en jeugdkampen plaats op ons complex. Naast dat wij een leuke, gezellige club zijn en zeer actief hockeyen op vele niveaus hebben wij ook een Buitenschoolse Opvang in ons complex.Tevens vinden er regelmatig evenementen plaats op ons complex zoals:
  • Familiehockeytoernooi
  • Studentenhockeytoernooien
  • Nederlands Kampioenschap Jongsenioren
  • Nationale Bekerwedstrijden Lacrosse
  • Veteranen- en trimhockeytoernooien
  • Jeugdhockeykampen
  • Expathockeykampen

Lees meer

Lid worden

Lijkt AMHC jou een leuke club en wil je lid worden? Ga dan naar Lid Worden

Lees meer

Vacatures

Wil je onze vereniging versterken èn ben je op zoek naar een passende uitdaging?
Bekijk onze vacatures hier.

We hebben altijd plek voor mensen die met plezier een steentje willen bijdragen!
Met actieve vrijwilligers kunnen wij een gezellige en bruisende vereniging blijven.
Er zijn diverse mogelijkheden om onze club te versterken, o.a. in de onderstaande functies.
Laat de vrijwilligerscoördinator per mail weten hoe jij komt helpen.

Vanaf komend seizoen zijn we op zoek naar een wedstrijdsecretaris junioren. Iets voor jou?

De wedstrijdsecretaris is de contactpersoon tussen enerzijds de KNHB en AMHC. Je informeert het AMHC-bestuur, lijnhoofden en teammanagers m.b.t. zaken over de wedstrijden. Via deze functie leer je de club, haar leden en vrijwilligers goed kennen en het is een zeer leuke manier om bij hockey betrokken te zijn.

Het uitvoeren van de taken van het wedstrijdsecretariaat kost je wekelijks 2 uur, soms net iets meer. Hieronder staat een meer uitgebreide omschrijving van de taken.

Lijkt dit je leuk of wil je meer weten? Neem dan contact op met Femke Risselada, via WhatsApp op 06-53968725 of per mail op [email protected]

Voorbereiding wedstrijdseizoen
Medio juni verstuur je de teamopgave incl. gewenste speelsterkte voor komend seizoen naar de bond. De input hiervoor ontvang je van de lijnhoofden. De opgaven naar de bond gaat in samenwerking met de ledenadministratie, die de nieuwe teams aanmaakt in LISA. 

Zodra de bond een voorlopige poule-indeling klaar heeft controleer je deze met behulp van de lijnhoofden en stuur je eventuele aanvullende verzoeken/opmerkingen naar bond. Ook check je of alle teams ondersteuning hebben, zodat de bond de automatische wedstrijdformulieren (DWF) kan versturen. Daarnaast beantwoord je eventuele vragen m.b.t. het wedstrijdprogramma. 

Eventueel ben je ook betrokken bij de voorbereiding van de zaalcompetitie in september/oktober, maar dit loopt tot nu toe altijd via de zaalhockeycommissie.

Tijdens wedstrijdseizoen 
Wedstrijden vinden plaats op zaterdag. Om dit soepel te laten verlopen verzorg je, indien nodig: 
Communicatie naar teammanagers en tegenstanders m.b.t. eventuele wijzigingen in wedstrijdprogramma (bv locatie/tijd etc.), afgelastingen of algemene logistieke zaken (bijv. info over parkeren) 
Antwoorden op eventuele vragen van teammanagers m.b.t. speelgerechtigheid en inhalen/verplaatsen wedstrijden (alle informatie hierover is vanuit KNHB beschikbaar)
Daarnaast ben je contactpersoon voor de wedstrijdsecretariaten van andere verenigingen en heb je contact met de arbitrage planning & veldplanning

Tot slot print je wekelijks op vrijdag het Wedstrijdschema voor de wedstrijdtafel in het clubhuis en controleer je op zondag of maandag (uiterlijk 20.00) het DWF. Indien nodig heb je hierover contact met teammanagers (reminder sturen, opmerkingen op DWF checken). Ook geef je eventuele kaarten (geel en rood) door aan het lijnhoofd, bestuurslid junioren en penningmeester.

De functie is eventueel te combineren met die van Wedstrijdsecretaris Jongste Jeugd, waarvoor ook een vacature open staat.


Drie functies bij de Sponsorcommissie: 
  • Secretaris.  
  • Sponsorwerving, relatiebeheer, eventsponsoring
  • Teamsponsoring en projectsponsoring.
Kom je ons helpen met de activiteiten binnen de sponsorcommissie? 

We zijn met een heel team en kunnen alle hulp gebruiken. We geven aandacht voor tijdens en na de leuke activiteiten op de club. Op de AMHC website onder het tabblad Sponsoring lees je meer over de commissie.
De voornaamste taken zijn het werven van sponsors en het onderhouden van relaties voor de club. Promotie tijdens wedstrijden, toernooi weekenden e.a. activiteiten. Ook alternatieve initiatieven en kanalen worden uitgewerkt om zo de club van de nodige extra financiën te voorzien. Zoals bijvoorbeeld de grote clubactie, loterij, clubkleding en promotie initiatieven.

Secretaris - Sponsorwerving, Teamsponsoring 
Taken:
  • Beheren van de contacten met bestaande sponsoren
  • Benaderen van mogelijke sponsoren
  • Afstemmen van het sponsorpakket
  • Vastleggen van de afspraken in een contract
  • Beheren van de bestaande contracten
  • Up2date houden van de sponsoringsmodule in LISA 
  • Updaten van de sponsorbrochure
  • Factureren van de sponsorbijdrages
  • Jaaragenda, activiteiten promotie en uitvoering ism sponsoren en deelnemers

Activiteiten- Jaar agenda
Elk kwartaal ontvangen de sponsoren en relaties een uitnodiging voor een speciale activiteit. 
Hierbij kan een lid altijd een introducé uitnodigen en worden vaak ook andere businessclubs in de regio betrokken, zoals Triple A Businessclub i.s.m.
AFC Quick 1890 en ALTA plus Hockey & Business Eemland i.s.m. HC Eemvallei, MHC Leusden en MHC Soest.

Tijdsinvestering:  Gemiddeld 1 à 2 uur per week 
Stuur ons een bericht, bel een van de huidige leden en we nodigen je graag uit voor de volgende sponsorcommissie vergadering. 
Remon, Pascal, Henric, Bart, Eline, Barbara
Meer informatie vind je terug onder het tabblad 'Sponsoring' 


BESTUUR

Bestuurslid accommodatie AMHC

Doel 
Het doel van de functie is het zorgen voor een goede accommodatie en voorzieningen waar het met plezier verblijven is voor onze leden en bezoekers. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het onderhoud en verder ontwikkelen van het sportcomplex en de voorzieningen op het complex. 
Dat doe je niet alleen, maar met een aantal commissies. De locatiemanager valt onder jouw verantwoordelijkheid, die zorgt voor de dagelijkse gang van zaken en ondersteunt de horeca.
Samen met de commissies ben je verantwoordelijk voor de begroting, de exploitatiekosten van het clubhuis en voor investeringen voor vernieuwing. 
Je onderhoudt contacten met diverse externe organisaties. Denk aan SHA (Stichting Hockeybeheer Amersfoort) waarvan AMHC het complex huurt en SRO die namens de gemeente Amersfoort de hockeyvelden onderhoudt. Ook onderhoud je contacten met leveranciers en afnemers (zoals hockeykampen). 
Ons complex van zo’n 12 jaar oud is in goede conditie, en vraagt beperkt aandacht de komende tijd. Belangrijke uitdagingen in deze functie liggen de komende tijd vooral in het versterken van de onderliggende commissies.

Functie-inhoud 
•  Is als bestuurslid belast met de volgende portefeuilles: 
  • Horeca
  • Accommodatie, w.o. watervelden
  • Materiaalcommissie (keepersmateriaal)
  • Kluscommissie (slapend)
  • Clubhuis 2.0 
  • ICT-commissie (i.o)
  • Medische commissie
•  Onderhoud contacten met de locatiemanager en is HR-verantwoordelijk
•  Contractverantwoordelijk voor diverse leveranciers 

Tijdsbesteding 
  • Afhankelijk van de lopende activiteiten en ambities; 
  • Informeel naar eigen invulling tot enkele uren per maand voor informele contacten; 
  • ca. 10 x per jaar bestuursvergadering; 
  • 2 x jaarvergadering; 
  • Regulier overleg met commissies in portefeuille.
Functie-eisen 
  • Goede communicatieve vaardigheden; 
  • Flexibele instelling en stressbestendig; 
  • Aanleg en affiniteit met facilitair management
  • Sturing kunnen geven aan teams van vrijwilligers 
  • Trends en veranderingen binnen de vereniging signaleren en daarop acteren


VERENIGING


Teammanager Dames 1
Ben jij een gezellige pietje precies en vind jij het leuk om alles te organiseren rondom het fanatieke Dames 1 team? Zij zijn per direct op zoek naar jou. Neem voor meer info contact op met Rutger via [email protected]


BAR

Barcommissie:
De barcommissie denkt en coördineert alles wat met de bar te maken heeft. Een enthousiaste barcommissie kan zoveel sfeer toevoegen aan de club! Samen ben je verantwoordelijk voor het reilen en zeilen achter de bar en zorg je ervoor dat onze leden en gasten zich welkom voelen in het clubhuis. Er is zoveel werk, dat we altijd een rol hebben die bij je past: voorzitter, coordineren van aanvragen voor arrangementen, begeleider evenementen, coach betaalde krachten, werkinstructies/handboek onderhouden, etc.
Ca 2-4 uur per week.

Barcoördinatoren:
Als barcoördinator draai je ochtend- of middagdiensten (ca 5 uur) op zaterdag of zondag, waarbij je ouders achter de bar wegwijs maakt en ondersteunt. Je houdt het hoofd koel ook bij wel van een beetje drukte, begeleid de andere vrijwilligers en zorgt voor een gastvrije uitstraling van de bar. Ca 10 diensten per jaar.


WERVING

Commissie Grote Clubactie:
Ga jij met nog twee kanjers de Grote Clubactie opzetten voor AMHC en daarmee een substantieel bedrag ophalen? In overleg met het bestuur wordt vooraf een doel gekozen binnen de club waarvoor door de jeugdteams wordt geworven.De actie start in september en duurt (inclusief de afhandeling) tot en met februari. Rond september en oktober hebben jullie het even erg druk ivm communicatie en uitgifte. Ca 4 uur per week, bij voorkeur 3 commissieleden. Meer info:https://interesse.clubactie.nl/


GEZELLIGHEID EN SOCIAAL


Organisator AMHC Sportcafé TV
Wat is er leuker dan samen met jouw familie en vrienden naar sport kijken op jouw favoriete sportclub? Dat willen we in het clubhuis van AMHC mogelijk maken. Liefst zo snel mogelijk, want dan kunnen we starten met de hockeywedstrijden van oranje.

Wat hopen we dat jij voor elkaar krijgt?
Het programma organiseren, afstemmen met de bar, inkoop&bezetting, werkende tv’s, inzet van publiciteit. Jij bent de organisator. Als je het goed organiseert draait de bar op volle kracht, wordt er veel plezier gemaakt, ontstaat er verbondenheid en verdient de club er aan. En sta je zelf niet persé achter de bar.

Wat levert AMHC?
Beschikbaarheid van het clubhuis met volledig uitgeruste bar. Introductie hoe de bar werkt, wie inkoopt, wie publiciteit verzorgt

Ben jij op z’n plek aan de bar, maar ook achter de bar en weet jij van het clubhuis een gezellig sportcafé te maken? Meld je dan aan bij [email protected]. PS: 18+


Lid evenementencommissie:
Amersfoort wil meer verbinding tussen de leden en meer sfeer op de club. Een actief evenementenbeleid is daarbij essentieel. We zijn benieuwd naar jouw ideeën! Er zijn op AMHC 5-10 sowieso jaarlijks terugkerende evenementen. Voor de meeste evenementen is een team (of jaarlijkse winnaar van evenement) verantwoordelijk. Als commissie zorgen jullie dat op tijd gestart wordt met voorbereiding, zorg je voor communicatie via Lisa en beantwoordt vragen. Als voorzitter heb je het overzicht over de evenementen gedurende het seizoen, signaleer je knelpunten en bewaak je de planning. Ook zorg je ervoor dat de evenementen in de clubagenda staan. Ca 2 uur per week.


Organisatie Jongste Jeugd-toernooi en/of CD-toernooi:
Met zo’n mooi complex als AMHC heeft, is het natuurlijk te leuk om een toernooi op eigen velden te organiseren.In het verleden is er diverse keren een toernooi georganiseerd voor de Jongste Jeugd en voor de CD-jeugd. In het verleden waren er commissies van ouders van jeugdleden die dit oppakte en zelf vervanging regelde voor het jaar erop. Helaas is dat voor beide commissies niet gelukt….Geen jeugdtoernooien dus dit jaar. Dus, lijkt het je leuk om samen met ouders of vrienden een toernooi op poten te zetten (draaiboeken zijn aanwezig) en zo’n 200 kinderen per toernooi een geweldige dag te bezorgen, meld je dan aan! Gemiddeld 2 uur per week, toernooi in het voorjaar en/of einde seizoen.


Organisator AMHC Kinderfeestjes
Waarom willen wij bij AMHC kinderfeestjes organiseren? Wij denken dat kinderen en ouders van kandidaatjes sneller enthousiast worden om te gaan hockeyen als ze een keer met een vriendje mee kunnen hockeyen. En de jarige vindt het natuurlijk supertof om een boel vriendjes en vriendinnetjes mee te nemen voor een feestje, waar de jarige in het middelpunt van de belangstelling staat en er een leuk hockeyprogramma wordt gedaan.

Wat hopen we dat jij voor elkaar krijgt?
De organisatie en begeleiding van kinderfeestjes (max. 2,5 uur per feestje) tijdens het veldseizoen (augustus - november en maart - juli). Op woensdag, vrijdag of zaterdagmiddag. Af te stemmen met de jarige, de trainer en eigen agenda.

Wat levert AMHC?
Uitgewerkt programma + trainer voor het trainingsdeel. Beschikbaarheid van het clubhuis met volledig uitgeruste bar. Introductie hoe de bar werkt, wie inkoopt, wie publiciteit verzorgt. Beschikbaarheid trainers. Kleine vergoeding voor begeleider en trainer.

Ben jij een enthousiaste organisator en vind jij het leuk kinderfeestjes te begeleiden? Meld je dan aan bij de [email protected] PS: 18+, geen opleidingsvereisten


HOCKEY

Lijnhoofd dames senioren & veteranen:
Als Lijnhoofd dames senioren & veteranen ben je aanspreekpunt voor alle hockeyende dames senioren. Samen met het lijnhoofd Meisjes A zorg je voor de juiste communicatie vanuit de jeugd naar de senioren bevorder je doorstroming. De dames veteranen zijn altijd op zoek naar verjonging met 30plussers en die heb jij natuurlijk goed in beeld. Je signaleert problemen en lost deze op samen met andere lijnhoofden en eventueel het bestuurslid senioren. Gemiddeld 2 uur per week.

OVERIG

Coördinator AMHC blessurepreventie
Sinds 2019 heeft AMHC blessurepreventie hoog op de agenda. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met MTC de Fysioclub. Na een succesvolle pilot is het programma ‘JointForces’, dat bestaat uit een veldmeting en een warming up, uitgerold onder de ABC lijnteams. De bedoeling is dat de veldmeting aan het begin van ieder seizoen wordt georganiseerd en begeleid en dat ouders worden geïnformeerd als hun telg een verhoogd risico op blessures loopt.

Wat hopen we dat jij voor elkaar krijgt?
De organisatie van de veldmeting (1 à 2 avonden in september), bewaking van de privacy-gegevens en de terugkoppeling naar de ouders. In de toekomst verdere uitrol onder breedte-teams.

Wat levert AMHC?
Uitgewerkt programma + contactpersonen. Introductie wat Joint Forces is en begeleiding van voorganger, die twee jaar de kar heeft getrokken.

Ben jij een organisatietalent die in de maand september ca. 10 uur beschikbaar heeft om het project Joint Forces blessurepreventie bij AMHC te begeleiden en breder te trekken? Meld je dan aan bij [email protected].


LISA super-user
Ook een hockeyclub kan niet meer zonder ICT. Jij vindt het leuk om alles uit een softwaresysteem te halen, en anderen gebruikers te helpen hun werk makkelijk te maken. We gebruiken het systeem LISA voor de administratie, de wedstrijdplanning, de website en voor leden vooral met de app. Als superuser weet jij de weg in LISA, of vind je die samen met de leverancier: zo help jij alle vrijwilligers van AMHC optimaal gebruik te maken van LISA. Vragen van o.a. leden kun je snel oplossen of naar het juiste loket verwijzen. Ca. 2 uur per week, met pieken naar 4 uur per week.



Lees meer

Organisatie


Albert Jan Thomassen Voorzitter
Hendrik Jan Braamskamp Penningmeester
Heidi Huurdeman Secretaris
Vacature Bestuurslid hockey senioren
Ines Keetell Bestuurslid hockey jeugd
Hendrik Sauer Bestuurslid technische zaken
Peter Derkx Bestuurslid technische zaken
Marten Jan Scheffers Bestuurslid accommodatie
Ines Keetell Voorzitter
Ines Keetell Planning zaterdag
Walter Driehuis Planning zondag
Bart Pereboom CS+ coördinator
Bas Vleugel Opleiding clubscheidsen
Reinout van Trigt Opleiding clubscheidsen
Ines Keetell Opleiding clubscheidsen
Vacature Opleiding clubscheidsen
Marco Bos Penningmeester
Nicole Mochèl Planning bar
Taco Overmaat Inkoper assortiment
Vacature Voorzitter Geeft sturing aan de barcommissie en horecamanager. Met dat team zorg je er voor dat het clubhuis en de bar een fijne plek zijn voor leden en gasten.
Vacature Lid organisatie, evenementen, etc.
Vacature Barcoördinator meerdere ouders gezocht: ca. 6 keer/jaar 4 uurtjes op zaterdag de bar coördineren.
Roger Kellerman Lid organisatie, evenementen, etc.
Albert Jan Thomassen Lid
Simon Luijckx Lid
Martine Dols Lid Social media
Rob de Jong Lid Social media
Karlijn Verwers Lid
Machiel Lucker Lid Website
Marloes Ouwerkerk Lid Nieuwsflats
Patrick Gortz Lid Vormgeving
Marloes Ouwerkerk Lid
Karlijn Verwers Coördinator
Vacature Lid
Rosemarie Boesten Coördinator
Vacature Voorzitter
Vacature Lid
Vacature Lid
Vacature Lid
Vacature Lid
Vacature Lid
Vacature Voorzitter
Frank Lobeek Lid
Vacature Lid
Hugo van Gool Contributie-inning
Inge Besemer Ledenadministratie
Arjette Timmer Ledenadministratie
Mees van Sisseren Funkey
Noor Huitema Hellemans Benjamins
Daan Peters Benjamins
Annemarie ter Borg Meisjes F
Hieke Buist Meisjes E6
Anuya Kale Meisjes E8
Bernardijn Maaskant Meisjes D Meisjes D5 - D8
Martijn Arkesteijn Meisjes D Meisjes D1 - D4
Linda Bos Meisjes C 1e jaars
Suzanne van der Bruggen Meisjes C 2e jaars
Mariska Weerdenburg Meisjes B
Bas Vleugel Meisjes A
Stephanie Geschiere Jongens F
Stephanie Geschiere Jongens E6
Madelien Hoes Jongens E8
Remco van Rees Jongens D
Fokke Nooitgedagt Jongens C
Saskia Knoop Jongens B
Annika Dijcks Jongens A
Femke Risselada Keepers
Vacature Jong Senioren
Vacature Veteranen Dames
Walter Driehuis Veteranen Heren
Vacature Meisjes E6
Rutger Jansen Lijnhoofd Parnasj
Frans van Gemert Locatiemanager
Tjaard Burger Lid
John de Vos Lid
Cyrille de Waard Lid EHBO-kist en AED
Pepijn Beun Coördinator EHBO-kist en AED
Rémon Kortman Voorzitter
Eline van der Veen Penningmeester
Henric Keetell Lid
Bart Lamers Lid
Pascal van der Tuin Lid
Barbara Loves Lid
Rutger Jansen Lid Hockey technische zaken Jongste Jeugd
San The Lid Hockey technische zaken Prestatie
Bartel Berkhout Lid Hockey technische zaken Recreatie
Dirk Kramer Coördinator Captain dinsdagtrim
Anjeleen Beneder Vertrouwenscontactpersoon
Carolien van de Graaff Personele zaken
Marcel de Kam Vertrouwenscontactpersoon
Cathelijn de Vries Lid
Kaat Burbidge - Van Velde Vrijwilligerscoördinator
Han Rizzelli Wedstrijdsecretaris junioren
Suzanne de Vries Wedstrijdsecretaris jongste jeugd
Walter Driehuis Wedstrijdsecretaris senioren
Linda Bos Veldplanning zaterdag
Walter Driehuis Veldplanning zondag
Femke Risselada Wedstrijdsecretaris zaal junioren
Femke Risselada Wedstrijdsecretaris zaal senioren
Pim van Geest Lid
Bert Jan Grevink Lid
Maarten Bonekamp Voorzitter
Rene Leppink Secretaris
Roderik Hoyng Penningmeester
Mike Chin Coördinator

Bijzondere leden


Bijzondere leden
Deze personen hebben zich op een bijzondere manier ingezet voor de vereniging.

Lees meer